Є три основні причини того, що автомобіль на морозі не заводиться:
- якщо сів акумулятор: електроліт втрачає щільність, в ньому утворюється і замерзає вода;
- загусло масло заважає коленвалу провертатися;
- залиті свічки: бензин погано випаровується, його парів не вистачає для займання, а мокрі свічки не дають робочу іскру.
Як завести машину на морозі при розрядженою АКБ
Симптоми розрядженого акумулятора:
- слабо світяться лампочки на приладовій панелі;
- стартер не крутить двигун (або крутить слабо).
Варіанти вирішення:
-
"Відігріти" акумулятор. Це один з найпростіших і старих методів завести машину в мороз. Зніміть акумулятор і віднесіть його в тепло. Ще швидше відігріти його можна за допомогою окропу. Наберіть таз води або ванну, поставте в воду акумулятор на 15-30 хвилин.
-
"Прикурити" авто від іншої машини. Якщо у вас є силові дроти, зверніться до допомоги іншого автомобіліста. Перед установкою проводів машину-донор (від якої буде "прикурювати" ваше авто) необхідно заглушити. Далі закріплюєте "крокодили" на клемах акумуляторів машин, таким чином, щоб полярність збігалася. Strong> Пробуйте завести свій автомобіль. Якщо не виходить завести при заглушеному донора, спробуйте завести авто-донор і дати йому 3 тисячі обертів на холостих. Через 2-3 хвилини, не скидаючи обертів, пробуйте заводити свій автомобіль. Якщо не виходить і так, то або акумулятор повністю несправний, або проблема зовсім не в ньому.
- Щобзавести авто з МКПП в мороз, можна спробувати зробити це "зі штовхача".
- "Розбудіть АКБ". Якщо батарея не видає потрібну кількість енергії, її можна спробувати "розбудити", включивши ближнє світло фар на кілька секунд перед черговою спробою завести авто. Це допоможе видати АКБ потрібну кількість енергії.
Профілактика
Щоб не потрапляти в подібну ситуацію, рекомендується в сильні морози знімати акумулятори на ніч і відносити їх в тепло. Або зверніться до фахівців TOP GARAGE для установки системи, яка буде відслідковувати температуру двигуна і при необхідності - сама заводити авто і підтримувати таким чином потрібну температуру. Так вам не доведеться, турбуватися про те, що вранці перед роботою, ви можете не поїхати з дому.
Як завести машину при густому маслі на морозі
Проблема загустілого масла на морозі - поширене явище при використанні масел недостатньо хорошої якості, або несвоєчасне зміни старого і забрудненої олії.
Перевірте щупом стан масла. Якщо його консистенція занадто густа, швидше за все, проблема саме в ньому.
Якщо масло вже загусло на морозі, то завестися буде практично неможливо. Необхідно чекати потепління.
Незважаючи на те, що сучасний ринок ПММ пропонує універсальні варіанти масел фахівці автомайстерні TOP GARAGE рекомендують холодною зимою використовувати масла з наступними варіантами маркувань:
- 0W30 – не загусає навіть у сильний 40 градусний мороз;
- 5W30 – всесезонний варіант, що не загусає навіть при дуже низьких температурах;
- 10W30 – підійде для м'якої зими.
Якщо хочете переконатися в якості купленого масла, залиште каністру з ним на морозі і перевірте його стан через кілька годин.
Заводимо машину при залитих свічках
Якщо з вихлопної труби пахне несгоревшим бензином, а вкоротив свічки, ви розумієте, що вони мокрі від бензину, то проблема саме в них.
Порядок дій:
- Зупиніть спроби завести авто.
- Зачекайте поки стікає бензин кілька хвилин.
- Викриття свічки за допомогою свічкового ключа і просушіть їх.
- Прокрутіть двигун стартером близько 10 секунд (свічки поки НЕ укручуємо назад).
- Тепер вкрутите свічки і спробуйте завести двигун.
Якщо продування не допомогла, необхідно викручувати свічки, просушувати їх вручну і м'якою щіткою чистити від нагару.
Однак ми ж рекомендуємо вам не проводити вищеописані заходи, якщо є можливість відразу придбати нові свічки. І не забудьте переконатися, що свічки залило саме через мороз, а не з якоїсь іншої причини.
Поради водіям
-
Вичавлюйте зчеплення
Якщо мова йде про запуск авто з МКПП, спочатку вичавлювати педаль зчеплення, а потім вже запускайте двигун. Після того, як двигун запустився, утримуйте зчеплення занадто різко. Зачекайте поки двигун набере стабільний режим холостого ходу і тільки потім поступово відпускайте зчеплення.
-
Економія електрики
Оскільки стартер досить ненажерливий, слідуємо загальної рекомендації виробників - включаємо стартер не більше ніж на 10-15 секунд. Якщо двигун не схопився, робимо паузу між спробами запуску не менше півхвилини. Виняток - дизельні двигуни, які найчастіше рекомендують заводити з першої спроби.
-
Не варто ризикувати і заводити машину "зі штовхача"
Сучасні автомобілі не можна заводити методом буксирування, інакше високий ризик пошкодити АКПП або спалити каталітичний нейтралізатор. Скористайтеся описаної вище інструкцією по "прикурювання".
-
Не поспішайте
Не варто починати рух відразу ж після того, як зуміли завести двигун. Не забудьте прогріти авто: дизельний двигун рекомендується прогріти до 40-50 градусів, бензиновий - достатньо 10 хвилин. Також не варто відразу ж включати музику, грубку і фари, які створять додаткове навантаження на АКБ. Пам'ятайте, що перший час руху, вузли і агрегати будуть ще прогріватися, тому не варто їхати швидше ніж 40-50 км / год.