Автомобільний двигун - це двигун внутрішнього згоряння. Тобто згоряння палива відбувається всередині спеціальної області системи, яку називають камерою згоряння. Саме таким чином ДВС перетворюють джерело енергії в фізичну роботу, дозволяючи машині їздити. Але не всі ДВС зроблені однаковими, і відповідно різні типи двигунів працюють по-різному.
Критеріями диференціації двигунів внутрішнього згоряння є тип використовуваного палива, кількість циліндрів, розташування клапанів, тип запалювання, розташування циліндрів, число ходів, швидкість, конструкція. Розглянемо всі ці класифікації детально.
За типом використовуваного палива ДВС класифікується як:
- Бензиновий – для своєї роботи використовує бензин.
- Дизельний – для роботи використовує дизель (соляру).
- Газовий – двигун, який використовує для роботи газове паливо.
За типом запалювання
На підставі займання ДВС розрізняють:
- з іскровим запалюванням (Отто-мотор). У ДВС з іскровим запалюванням є свічка запалювання, яка встановлена на його голівці. Свічка запалювання виробляє іскру після стиснення палива і запалює повітряно-паливну суміш для згоряння.Бензинові двигуни є двигунами з іскровим запалюванням.
- з запалюванням від стиснення. У ДВС з займанням від стиснення на голівці блоку циліндрів немає свічки запалювання. Паливо запалюється від тепла стисненого повітряПриклад - дизельні двигуни.
За конструкцією
- Поршневий двигун. У конструкції цього виду ДВС виходячи з назви поршень і циліндр. Поршень робить зворотно-поступальні рухи всередині циліндра. Приклад поршневого ДВС - двотактні і чотиритактні двигуни.
- Роторний ДВС - не має поршнів, для вироблення потужності працює ротор. Конструкція виконана компактно, має вигнуту, довгасту внутрішню форму. Центральний ротор обертається тільки в одному напрямку (без зворотно-поступального руху), виробляючи все 4 такту Oтто, включаючи впуск, стиснення, потужність і вихлоп при роботі. На сьогоднішній день існує обмежена кількість автомобілів, що мають конструкцію роторного двигуна. Знайти його можна, наприклад, в Mazda RX-8. Чи не популярний такий вид ДВС, тому що він має конструктивне обмеження, що викликає низький рівень крутного моменту.
-
Відомий як двигун Ванкеля,роторно-поршневий двигун. Особливість його в тому, що конструкція складається з трикутного ротора, який обертається в камері 8-подібної форми. В якості палива використовує бензин, але можливе застосування газу.
За кількістю циліндрів
Залежно від кількості циліндрів двигуна, вони можуть бути відповідно 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12 - циліндрові.
Найбільшого поширення в автомобілебудуванні отримали 4 і 6-циліндрові ДВС.
Двигун з чотирма циліндрами- найпоширеніший тип двигуна, і для цього є всі підстави. Чотирициліндрові ДВС забезпечують найкращу паливну ефективність серед інших видів. Деякі моделі популярних авто з чотирициліндровими двигунами - FIAT 124 Spider і Jeep Cherokee.
6-циліндровий ДВС - двигун середнього класу, що ідеально підходить для збільшення потужності і обмеженою тягово-зчіпний здатності. Він зустрічається в позашляховиках і кросовери, таких як Dodge Journey, Dodge Durango і Jeep Grand Cherokee.
Які види ДВС автомобіля по розташуванню циліндрів
-
Рядні - циліндри механізму розташовані в ряд. Бувають двох видів: горизонтальні і вертикальні. Вертикальні спрямовані вгору, зазвичай перпендикулярно автомобілю, горизонтальні - циліндри розташовуються в горизонтальному положенні відповідно. Таку конфігурацію можна зустріти в самих різних автомобілях.
-
V-подібні - якщо дивитися на двигун спереду, це розташування буде схоже на букву «V». Кожен циліндр буде звернений назовні і буде приводити в рух загальний колінчастий вал в підставі. Цей тип двигуна використовується в більшості преміальних і високопродуктивних автомобілів, оскільки він дозволяє втиснути більше циліндрів. Крім того, простір, займане циліндрами, досить компактно в порівнянні з іншими двигунами.
-
оппозітниє- циліндри розташовані на одній лінії; рухаються - протилежно один одному. Практично всі моделі марки Subaru оснащені саме цим видом ДВС.
-
W-тіп - циліндри розташовані в три ряди, таким чином, що вони утворюють розташування W-типу; виготовляється при виробництві 12-циліндрових і 16-циліндровим двигуном.
- Радіальний – має конфігурацію, в якій циліндри спрямовані назовні з центрального картера, як спиці колеса. Якщо дивитися на нього спереду, він нагадує зірку і тому ще називається «зоряним» двигуном.
За кількістю тактів
Виходячи з числа ходів, основні типи двигунів:
-
Чотиритактний - це двигун, в якому поршень рухається чотири рази за один цикл робочого ходу, і включає такт впуску strong> (циліндр заповнюється повітрям і бензином), такт стиснення (Поршень стискає повітря і бензин), такт згоряння (Свічка запалювання виробляє запалювання, відбувається вибух, поршень скидається вниз) ітакт вихлопу (Випускний клапан відкривається).
-
Двотактний
- двигун, в якому поршень робить рух два рази, щоб зробити робочий хід.
По розташуванню клапанів
Залежно від розташування впускного і випускного клапанів в різних положеннях в голівці або блоці циліндрів автомобільні ДВС поділяються на чотири категорії. Ці маркери позначаються як «L», «I», «F» і «T». Легко запам'ятати слово "ЛІФТ", щоб згадати розташування чотирьох клапанів:
- З L-подібною головкою - в цих типах ДВС впускний і випускний клапани розташовані поруч і управляються одним розподільним валом. Циліндр і камера згоряння утворює і перевернуту L.
- З I-подібною головкою - впускний і випускний клапани розташовані в голівці циліндрів. Один клапан пускає в хід всі клапани. Ці типи двигунів в основному і використовуються в автомобілях.
- З F-головкою - це комбінація двигунів з I-подібною головкою і F-головки. При цьому впускний клапан знаходиться в голівці, а випускний - лежить в блоці циліндрів. Обидва набори клапанів управляються одним розподільним валом.
- З Т-подібною головкою - впускний клапан розташований з одного боку, а випускний - з іншого боку циліндра. Тут для роботи потрібні два розподільних вала, один для впускного клапана, а інший для випускного.
За швидкістю:
- Низькошвидкісний.
- Середньооборотних.
- Високошвидкісний.