В блог

види двигунів

Автомобільний двигун - це двигун внутрішнього згоряння. Тобто згоряння палива відбувається всередині спеціальної області системи, яку називають камерою згоряння. Саме таким чином ДВС перетворюють джерело енергії в фізичну роботу, дозволяючи машині їздити. Але не всі ДВС зроблені однаковими, і відповідно різні типи двигунів працюють по-різному.

Критеріями диференціації двигунів внутрішнього згоряння є тип використовуваного палива, кількість циліндрів, розташування клапанів, тип запалювання, розташування циліндрів, число ходів, швидкість, конструкція. Розглянемо всі ці класифікації детально.

За типом використовуваного палива ДВС класифікується як:

  1. Бензиновий – для своєї роботи використовує бензин.
  2. Дизельний – для роботи використовує дизель (соляру).
  3. Газовий – двигун, який використовує для роботи газове паливо.

За типом запалювання

На підставі займання ДВС розрізняють:

  • з іскровим запалюванням (Отто-мотор). У ДВС з іскровим запалюванням є свічка запалювання, яка встановлена на його голівці. Свічка запалювання виробляє іскру після стиснення палива і запалює повітряно-паливну суміш для згоряння.Бензинові двигуни є двигунами з іскровим запалюванням.
  • з запалюванням від стиснення. У ДВС з займанням від стиснення на голівці блоку циліндрів немає свічки запалювання. Паливо запалюється від тепла стисненого повітряПриклад - дизельні двигуни.

За конструкцією

  • Поршневий двигун. У конструкції цього виду ДВС виходячи з назви поршень і циліндр. Поршень робить зворотно-поступальні рухи всередині циліндра. Приклад поршневого ДВС - двотактні і чотиритактні двигуни.
  • Роторний ДВС - не має поршнів, для вироблення потужності працює ротор. Конструкція виконана компактно, має вигнуту, довгасту внутрішню форму. Центральний ротор обертається тільки в одному напрямку (без зворотно-поступального руху), виробляючи все 4 такту Oтто, включаючи впуск, стиснення, потужність і вихлоп при роботі. На сьогоднішній день існує обмежена кількість автомобілів, що мають конструкцію роторного двигуна. Знайти його можна, наприклад, в Mazda RX-8. Чи не популярний такий вид ДВС, тому що він має конструктивне обмеження, що викликає низький рівень крутного моменту.
  • Відомий як двигун Ванкеля,роторно-поршневий двигун. Особливість його в тому, що конструкція складається з трикутного ротора, який обертається в камері 8-подібної форми. В якості палива використовує бензин, але можливе застосування газу.
    роторний і поршневий двигуни

За кількістю циліндрів

Залежно від кількості циліндрів двигуна, вони можуть бути відповідно 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12 - циліндрові.

Найбільшого поширення в автомобілебудуванні отримали 4 і 6-циліндрові ДВС.

Двигун з чотирма циліндрами- найпоширеніший тип двигуна, і для цього є всі підстави. Чотирициліндрові ДВС забезпечують найкращу паливну ефективність серед інших видів. Деякі моделі популярних авто з чотирициліндровими двигунами - FIAT 124 Spider і Jeep Cherokee.

6-циліндровий ДВС - двигун середнього класу, що ідеально підходить для збільшення потужності і обмеженою тягово-зчіпний здатності. Він зустрічається в позашляховиках і кросовери, таких як Dodge Journey, Dodge Durango і Jeep Grand Cherokee.

Які види ДВС автомобіля по розташуванню циліндрів

  • Рядні - циліндри механізму розташовані в ряд. Бувають двох видів: горизонтальні і вертикальні. Вертикальні спрямовані вгору, зазвичай перпендикулярно автомобілю, горизонтальні - циліндри розташовуються в горизонтальному положенні відповідно. Таку конфігурацію можна зустріти в самих різних автомобілях.
    шестицилиндровый рядный вертикальный двигатель
  • V-подібні - якщо дивитися на двигун спереду, це розташування буде схоже на букву «V». Кожен циліндр буде звернений назовні і буде приводити в рух загальний колінчастий вал в підставі. Цей тип двигуна використовується в більшості преміальних і високопродуктивних автомобілів, оскільки він дозволяє втиснути більше циліндрів. Крім того, простір, займане циліндрами, досить компактно в порівнянні з іншими двигунами.
    v-образный двигатель
  • оппозітниє- циліндри розташовані на одній лінії; рухаються - протилежно один одному. Практично всі моделі марки Subaru оснащені саме цим видом ДВС.
    оппозитный двигатель
  • W-тіп - циліндри розташовані в три ряди, таким чином, що вони утворюють розташування W-типу; виготовляється при виробництві 12-циліндрових і 16-циліндровим двигуном.
    w-тип
  • Радіальний – має конфігурацію, в якій циліндри спрямовані назовні з центрального картера, як спиці колеса. Якщо дивитися на нього спереду, він нагадує зірку і тому ще називається «зоряним» двигуном.
  • радіальний

За кількістю тактів

Виходячи з числа ходів, основні типи двигунів:

  • Чотиритактний - це двигун, в якому поршень рухається чотири рази за один цикл робочого ходу, і включає такт впуску (циліндр заповнюється повітрям і бензином), такт стиснення (Поршень стискає повітря і бензин), такт згоряння (Свічка запалювання виробляє запалювання, відбувається вибух, поршень скидається вниз) ітакт вихлопу (Випускний клапан відкривається).
    четырехтактный двигатель
  • Двотактний - двигун, в якому поршень робить рух два рази, щоб зробити робочий хід.
    двухтактный двигатель

По розташуванню клапанів

Залежно від розташування впускного і випускного клапанів в різних положеннях в голівці або блоці циліндрів автомобільні ДВС поділяються на чотири категорії. Ці маркери позначаються як «L», «I», «F» і «T». Легко запам'ятати слово "ЛІФТ", щоб згадати розташування чотирьох клапанів:

  • З L-подібною головкою - в цих типах ДВС впускний і випускний клапани розташовані поруч і управляються одним розподільним валом. Циліндр і камера згоряння утворює і перевернуту L.
  • З I-подібною головкою - впускний і випускний клапани розташовані в голівці циліндрів. Один клапан пускає в хід всі клапани. Ці типи двигунів в основному і використовуються в автомобілях.
  • З F-головкою - це комбінація двигунів з I-подібною головкою і F-головки. При цьому впускний клапан знаходиться в голівці, а випускний - лежить в блоці циліндрів. Обидва набори клапанів управляються одним розподільним валом.
  • З Т-подібною головкою - впускний клапан розташований з одного боку, а випускний - з іншого боку циліндра. Тут для роботи потрібні два розподільних вала, один для впускного клапана, а інший для випускного.

За швидкістю:

  • Низькошвидкісний.
  • Середньооборотних.
  • Високошвидкісний.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *